NORMATIVA DEL CENTRE
1. INSTAL·LACIONS
El CEM JÚPITER és un equipament esportiu de 7200 m², de titularitat municipal i gestionat per Bac de Roda Sport S.L.
L’horari ordinari del centre és de 7:00 h a 23:00 h de dilluns a divendres, dissabtes de 9:00 a 20:00 h i diumenges i festius de 9:00 a 15:00 h.
Dies festius: 25 de desembre i 1 de gener.
1.1 ESPAIS ESPORTIUS
- 4 estudis d’activitats dirigides.
- 1 estudi d’Entrenament Personal.
- 1 piscina esportiva semiolímpica interior.
- 1 piscina d’hidromassatge i activitats.
- 1 sauna d’infrarojos, 1 bany de vapor, dutxes termals i hamaques d’infrarojos.
- Sala de fitness.
1.2 PROCEDIMENT D'ENTRADA I SORTIDA
- Tenen accés a les instal·lacions del Centre Esportiu Municipal Júpiter:
- a) Els seus abonats/des.
- b) Les persones que participen en alguna activitat organitzada.
- c) Les persones que en fan un ús puntual pagant l'entrada.
- d) Grups que realitzen una activitat organitzada.
- e) Públic assistent a competicions.
- L’accés i la sortida dels usuaris del centre és el situat única i exclusivament en l’entrada principal.
A. Abonat/da del Centre Esportiu Municipal Júpiter
- a) Ha d’accedir al centre pel lector digital a qualsevol dels torniquets. A la sortida ha de fer la mateixa operació, també indiferentment a qualsevol dels torniquets.
- b) Si l’abonat/da està inscrit/a en una franja horària de terminada, el control automàtic d’accés li autoritza l’entrada i la sortida 15 minuts abans i després de la seva franja horària.
B. Cursetistes no abonats/des que participen en activitats dirigides
- a) Els infants menors de 12 anys han d’anar acompanyats.
- b) Es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici de l’activitat i com a màxim 30 minuts després del seu horari.
- c) S’ha d’utilitzar el vestidor i l’espai reservat per l’activitat contractada.
C. Normativa per a abonats infantils menors de 16 anys
- Només poden accedir a les instal·lacions en els casos següents:
- a) Assistència a un curset o activitats dirigida sempre que vagin acompanyats d’un adult (tutor o tècnic del centre).
- b) Que vagin acompanyats d’un abonat familiar adult (major de 18 anys), que es farà responsable del menor. Sempre que es faci ús del centre tots dos han de romandre, necessàriament, a les mateixes dependències i/o a la piscina.
- c) Els/les abonats/ades infantils que tenen 14 o 15 anys poden accedir sols a les instal·lacions amb una autorització signada pels pares, que serà la responsable que es respectin i compleixin les normes específiques de cada espai.
- d) A partir dels 7 anys han d’utilitzar el vestidor que els correspongui per sexe.
- e) S’habiliten uns vestidors familiars per a pares i mares amb fills i filles (consulteu horaris a recepció).
C.1 Quotes familiar i monoparental
- Abonament per a membres d’una unitat familiar.
- a) L’edat màxima dels fills és de 18 anys.
- b) Cal presentar el llibre de família o registre civil en cas de parelles de fet.
C.2 Modificació i baixes
- a) Les notificacions de baixa i les modificacions de les dades bancàries cal presentar-les abans del dia 20 del mes anterior. No es farà cap devolució si la baixa es comunica amb posterioritat.
- b) La notificació caldrà fer-la personalment o per correu electrònic, de tal manera que la petició quedi enregistrada amb la signatura del sol·licitant, a qui s’enviarà una confirmació de la baixa. No s’acceptarà cap d’aquestes gestions per via telefònica.
- c) El canvi de quota motivat per la modificació del tram d’edat es farà de forma automàtica, prèvia notificació a l’interessat.
C.3 Baixes temporals
- a) En els casos que el centre esportiu estipuli, l’abonat pot sol·licitar la baixa temporal o la baixa temporal mèdica, excepte en el cas d’estar abonat amb la quota CET10 Pass x12 o x 24.
- b) El període per gaudir de la baixa temporal serà d’un mes a l’any sense portar cap justificant.
- c) Cal presentar un justificant mèdic per poder sol·licitar la baixa temporal mèdica.
D. Persones que fan un ús puntual del centre
Entrades puntuals
- a) Es venen sempre que l’aforament del centre ho permeti.
- b) En pagar la corresponent entrada, es rep el tiquet de pagament i cal portar-lo a sobre en tot moment.
- c) El personal d’atenció a l’usuari/ària prendrà les dades personals dels usuaris/àries puntuals per raons de seguretat.
- d) L’entrada dona dret a l’ús lliure dels espais esportius i l’assistència a les activitats dirigides incloses en la graella d’abonaments.
- e) Els espais que necessiten reserva prèvia, es poden utilitzar si estan lliures.
- f) Un cop abandonat el centre, no es pot tornar a entrar amb el mateix tiquet.
Lloguers
- a) S’ha d’abonar l’import corresponent a l’espai reservat abans d’entrar al centre.
- b) Es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici de l’activitat i la sortida 30 minuts després de finalitzar-la.
- c) Només es pot fer ús de l’espai reservat.
E. Grups que realitzen una activitat organitzada
- a) El responsable del grup ha de dipositar un document identificatiu personal amb foto i nom a recepció i a canvi se li lliura la clau del vestidor. El carnet personal el recuperarà en retornar la clau del vestidor, en el moment que tot l’equip abandoni el centre. Per tant, no es pot retornar la clau si hi queda algun membre de l’equip dins.
- b) S’han d’utilitzar els vestidors de grups designats.
- c) En el cas d’equips que facin competició, en els entrenaments es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici de l’activitat i la sortida 30 minuts després de finalitzar-la. El dia de la competició es permet l’entrada 45 minuts abans de començar el partit i la sortida al cap de 30 minuts d’haver-se acabat.
- d) En el cas de les lligues organitzades per CEM Júpiter, es permet l’entrada al centre 15 minuts abans de l’inici i s’ha de sortir 30 minuts després de finalitzar.
- e) En tots els casos, els vestidors s’han de deixar buits i en bon estat.
1.3 ACCÉS PER A COL·LECTIUS ESPECIALS
A. Abonat/da i usuaris/àries amb mobilitat reduïda
- a) L’ús de l’elevador està limitat a persones amb mobilitat reduïda. El Centre Esportiu Municipal Júpiter es reserva el dret de demanar el certificat mèdic corresponent quan ho consideri oportú.
2. Reglament
El Centre Esportiu Municipal Júpiter disposa d’un reglament d’ús i d’un règim disciplinari que és d’aplicació a tots els abonats/des i usuaris/àries del centre esportiu, i als col·lectius externs usuaris/àries del centre, així com a totes les persones que accedeixen al centre de forma esporàdica mitjançant el pagament de l’entrada o lloguer puntual.
La interpretació i aplicació o modificació d’aquest reglament és facultat de l’òrgan competent del seguiment del centre.
L’ús indegut de les instal·lacions i d’incompliment del reglament poden ser motiu d’expulsió temporal o definitiva.
L’expulsió definitiva l’ha de decidir l’òrgan competent del seguiment del centre.
2.1 PROCESSOS ADMINISTRATIUS
A. Pagament de quotes
- a) L’alta al centre es formalitzarà a les oficines del Centre Esportiu Municipal i/o a través de la web del centre.
- b) Els rebuts es cobraran en els primers 5 dies de cada mes mitjançant rebut bancari.
- c) En cas d’aturada tècnica d’un espai o servei per tasques de manteniment i/o adequació, l’usuari/ària no tindrà dret a cap compensació econòmica.
- d) Les quotes es revisaran una vegada a l’any.
B. Cobrament de quotes impagades
- a) Devolució de 2 rebuts domiciliats consecutius ocasionarà la pèrdua de la condició d’abonat/da. Per tornar a recuperar-la cal pagar els imports pendents, les despeses de devolució i els drets d’inscripció vigents.
- b) El gestor té la potestat de posar un recàrrec (màxim d’un 5%).
C. Modificació i baixes
- a) Les notificacions de baixa i les modificacions de les dades bancàries cal presentar-les abans del dia 20 del mes anterior. No es farà cap devolució si la baixa es comunica amb posterioritat.
- b) La notificació caldrà fer-la personalment o per correu electrònic, de tal manera que la petició quedi enregistrada amb la signatura del sol·licitant, a qui s’enviarà una confirmació de la baixa. No s’acceptarà cap d’aquestes gestions per via telefònica.
- c) El canvi de quota motivat per la modificació del tram d’edat es farà de forma automàtica, prèvia notificació a l’interessat.
D. Baixes temporals
- a) En els casos que el centre esportiu estipuli, l’abonat pot sol·licitar la baixa temporal o la baixa temporal mèdica, excepte en el cas d’estar abonat amb la quota CET10 Pass x12 o x 24.
- b) El període per gaudir de la baixa temporal serà d’un mes a l’any sense portar cap justificant.
- c) Cal presentar un justificant mèdic per poder sol·licitar la baixa temporal mèdica.
E. Revisió mèdica i Questionari d'Inici a l'Activitat Física (QIAF)
- a) Es recomana la revisió mèdica esportiva abans d’iniciar una activitat física i especialment al col·lectiu de persones de més de 65 anys.
F. Devolucions casals i activitats
- a) Es retornarà el 50% de l’import si la baixa es comunica 10 dies abans de començar l’activitat i sempre que sigui per malaltia o lesió, previ justificant mèdic.
G. Reserva d'espais
- a) Per formalitzar una reserva d’espai concret, caldrà abonar anticipadament entre el 50% i el 100% de la tarifa corresponent, segons la quantitat total.
H. Altres
- a) En cas de pèrdua del cadenat dels armariets de lloguer cal abonar-ne l’import a la recepció del centre.
- b) Suggeriments i queixes: els usuaris/àries disposen d’un imprès i aplicació informàtica per fer arribar els suggeriments i queixes que creguin oportuns a la direcció del centre, registrant-los a la recepció del centre.
3. NORMES GENERALS
3.1 DEFINICIÓ D'USUARI/ÀRIA
S’entén per usuari/ària qualsevol persona física o jurídica que faci ús de la instal·lació esportiva, en qualsevol modalitat o disciplina, sigui de manera puntual o perllongada i sota qualsevol de les modalitats d’ús. També restaran obligades al compliment d’aquesta normativa aquelles persones que hi romanguin per participar o presenciar un esdeveniment que hi tingui lloc.
Abonat/ada
Per adquirir la condició d’abonada, la persona interessada haurà d’efectuar el pagament del preu públic corresponent i aportar les dades personals necessàries a l’administració del centre, per poder tramitar l’alta.
Usuaris/àries puntuals o temporals
Per adquirir aquesta condició, únicament ha d’abonar el preu de l’entrada o de l’abonament previst, i facilitar el nom i el document oficial que l’acrediti.
Usuaris/àries de cursos i/o activitats
Per adquirir la condició de persona inscrita a un curs o activitat, caldrà fer la sol·licitud corresponent i la persona serà admesa en funció de les places previstes i per ordre d’inscripció. Quan aquesta no pugui ser atesa per manca de disponibilitat de places, s’integrarà en una llista d’espera per ordre de presentació, a l’efecte d’accedir al curs o a l’activitat en el moment que es produeixi una vacant o ampliació de places, si això és possible.
Clubs, entitats i associacions esportives
Són aquelles entitats jurídiques que figuren legalment inscrites en el Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat i/o en el Registre d’Entitats de l’Ajuntament de Barcelona.
Centres docents
Centres educatius de primària i secundària així com escoles especials.
Altres
Associacions culturals i/o socials la finalitat bàsica de les quals no sigui la pràctica fisicoesportiva ni el foment de l’activitat física/l’esport, però que portin a terme activitats fisicoesportives per als seus associats i associades, així com els grups informals d’usuaris/àries que ho sol·licitin. El règim d’autorització de l’ús de les instal·lacions serà el previst per als usuaris/àries individuals, l’entitat gestora podrà demanar la relació de les persones que en faran ús com a integrants d’aquest grup.
3.2 DRETS DELS USUARIS/ÀRIES
- a) Accedir a la instal·lació i realitzar les activitats físicoesportives en l’horari establert i per a la finalitat per a la qual acrediti estar autoritzat.
- b) Realitzar les activitats fisicoesportives per a les quals tinguin autorització.
- c) Utilitzar els serveis d’accés general de les instal·lacions esportives.
- d) Formular reclamacions, queixes i suggeriments en relació amb el servei, seguint el procediment que hi hagi establert i rebre resposta de les queixes o reclamacions en el termini de 15 dies hàbils a comptar des de la data de la seva presentació.
- e) Sol·licitar informació sobre el funcionament la gestió de les instal·lacions, així com sobre programes i activitats esportives.
- f) Exercir els drets d’accés, de rectificació i de cancel·lació, d’acord amb el que determina la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
- g) Conèixer les característiques de les instal·lacions. Amb aquesta finalitat, Bac de Roda Sport S.L. mantindrà actualitzats els canals propis d’informació relativa a les seves característiques principals.
- h) Disposar d’un reglament d’ús de consulta al taulell d’informació així com a la pàgina web del centre.
3.3 OBLIGACIONS DELS USUARIS/ÀRIES DE COMPLIMENT GENERAL
- a) Fer un bon ús de les instal·lacions esportives, respectar-les i cuidar-les, així com el mobiliari i qualsevol altre element que hi hagi instal·lat.
- b) Mostrar al personal al servei de les instal·lacions l’autorització per usar-les, en el moment d’accedir-hi i en qualsevol moment en què la demanin.
- c) Aportar les dades necessàries per a adquirir la condició de persona usuària de les instal·lacions o la condició de persona inscrita a un curs o activitat.
- d) Col·laborar en el manteniment de la neteja de la instal·lació i, amb aquesta finalitat, fer ús de les papereres i dels recipients higiènics disponibles.
- e) Respectar l’horari de funcionament del centre.
- f) Seguir les indicacions i instruccions que faci el personal de servei.
- g) És aconsellable comunicar al personal que hi presta servei les alteracions de funcionament, els desperfectes o les deficiències en el funcionament de la instal·lació.
- h) Tractar amb respecte la resta d’usuaris i d’usuàries i el personal que hi treballa.
- i) Respectar i tenir cura del mobiliari, el material esportiu, els jardins i l’arbrat.
- j) Abonar puntualment les taxes i/o preus públics establerts per a cada servei o espai esportiu i per a cada modalitat d’ús determinada.
- k) Efectuar la pràctica esportiva amb el material i la vestimenta adient per a cada tipus d’instal·lació.
- l) Abandonar la instal·lació quan hagin estat advertits/des de l’incompliment de la normativa i es neguin a rectificar la seva conducta. A aquest efecte, el personal de la instal·lació té la capacitat d’expulsar qualsevol persona o entitat que no compleixi la normativa vigent, general o específica, que figura recollida com a no permesa o com a obligatòria per a cada espai, d’acord amb la present normativa d’ús i amb la resta de normativa legal que sigui d’aplicació.
- m) No està per permès gravar imatges ni sons a la instal·lació per parts dels usuaris/àries.
- n) No està permès realitzar entrenaments amb personal aliè a la instal·lació.
- o) No està permès fumar en cap espai de la instal·lació.
- p) No es pot accedir amb envasos de vidre.
- q) No està permès l’ús del mòbil mentre es realitza una activitat dirigida.
3.4 DE COMPLIMENT ESPECÍFIC PER A USUARIS/ÀRIES QUE PERTANYIN A UN COL·LECTIU
- a) Designar, davant Bac de Roda Sport S.L. i per escrit, la persona que representa l’entitat als efectes d’elaborar el pla d’usos de cada temporada o període.
- b) Subscriure i mantenir la vigència de les pòlisses d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixin les activitats que s’han de realitzar i les persones participants, tan practicants com públic assistent, si s’escau.
- c) Comunicar, amb la urgència necessària, qualsevol incidència derivada de les activitats que es produeixi durant la seva permanència en la instal·lació.
- d) Utilitzar la instal·lació per a la finalitat determinada en l’acord d’utilització i segons el calendari previst en el pla d’usos.
- e) Respectar el nombre d’usuaris/àries d’acord amb la comunicació efectuada en el moment de l’autorització.
- f) Sol·licitar autorització expressa de Bac de Roda Sport S.L. per modificar les condicions d’ús dels dos apartats anteriors.
- g) Adoptar les mesures necessàries per no interferir en els horaris i en les activitats de la resta d’usuaris i d’usuàries de les instal·lacions.
3.5 CONDICIONS D'ACCÉS A LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES
- a) Per accedir a la instal·lació, l’usuari/ària s’haurà d’identificar de la forma que s’estableixi, i utilitzar adequadament els sistemes de control d’accés que existeixin a cada centre.
- b) Els horaris d’obertura i tancament de les instal·lacions estaran exposats a la recepció.
- c) Els/les usuaris/àries hauran d’ajustar-se als dies i hores d’obertura i tancament de les instal·lacions i als dies i períodes de tancament establerts anualment.
- d) En cas d’arribar a l’aforament màxim, Bac de Roda Sport S.L. es reserva el dret de tancar l’accés a la instal·lació, espais o a les diferents activitats.
- e) Les entrades puntuals únicament permeten un únic accés a la instal·lació; no es podrà sortir i tornar a entrar un cop s’hagi accedit a l’espai.
- f) En les activitats de grup que es vinguin a fer a les instal·lacions, el responsable de les persones participants mostrarà a la persona encarregada del control d’accés a la instal·lació, el seu DNI o document acreditatiu, per poder accedir als vestidors i a la resta d’espais esportius. Per obtenir les claus dels espais que s’hagin d’utilitzar, la persona responsable haurà de dipositar un document identificatiu, que li serà retornat una vegada lliurades les claus a la sortida.
- g) En els centres amb vasos de piscines, el Decret 95/2000 del Departament de Sanitat i Seguretat Social de la Generalitat de Catalunya indica que els menors de 14 anys han d’estar acompanyats d’un adult. L’adult haurà d’estar en el mateix espai que el menor i vetllarà pel seu bon comportament. Un adult pot accedir amb un màxim de 2 menors. Bac de Roda Sport S.L. fa extensiva aquesta situació als nois i noies de 14 anys, tot i que podran accedir-hi sols després d’haver realitzat una prova d’autosuficiència a la piscina i disposar d’una autorització signada pels pares, que serà la responsable que es respectin i compleixin les normes específiques de cada espai.
3.6 ALTRES CONDICIONS D'ACCÉS
- a) La resta de persones que accedeixin a les instal·lacions hauran d’acreditar pels mitjans que es considerin suficients la seva raó d’entrada en els diferents espais.
- b) Els usuaris i les usuàries no podran accedir a les instal·lacions amb vehicles, monopatins, patins, bicicletes o similars, ni amb cap estri o material que no estigui destinat a la pràctica esportiva per a la qual estan autoritzats, llevat d’aquelles persones que ho necessitin per raons de mobilitat reduïda en atenció al seu grau de discapacitat.
- c) No es permet l’entrada d’animals, llevat dels gossos pigall.
4. UTILITZACIÓ GENERAL D'ESPAIS I DE MATERIAL ESPORTIU
4.1 ÚS DELS ESPAIS
- a) No es podrà realitzar cap canvi en els serveis i/o espais que consten al pla d’usos, si no es disposa de l’autorització prèvia de Bac de Roda Sport S.L.
- b) Tant els usuaris i usuàries com les entitats alienes a Bac de Roda Sport S.L. que han llogat alguna instal·lació, hauran de respectar els horaris concedits i no podran utilitzar-la fora del temps autoritzat.
- c) No es permet ocupar els espais on s’estan desenvolupant activitats, o interferir-hi. Tampoc es permet ocupar espais lliures sense autorització prèvia dels responsables de les instal·lacions. No es permet l’ús lliure de les sales d’activitats i sales polivalents, si no es tracta d’activitats dirigides i/o supervisades per personal tècnic.
- d) S’ha de respectar la normativa específica referent a cada espai i l’aforament màxim previst per a cada instal·lació.
4.2 ÚS DEL MATERIAL ESPORTIU
- a) Respecte al material esportiu que no sigui de la instal·lació, per raons d’higiene i seguretat no es podrà fer servir, exceptuant aquell material supervisat pel responsable de l’espai.
- b) Els usuaris/àries són responsables del material esportiu que utilitzen, i l’hauran de retornar al seu lloc un cop l’hagin utilitzat.
- c) Cada entitat esportiva és responsable del material esportiu que utilitzi. Així mateix, les entitats hauran de respectar l’ordre dels magatzems del material esportiu i tenir-lo ordenat i guardat en l’espai assignat.
- d) L’entrenador/a o la persona responsable de cada entitat haurà de dur el control del material utilitzat per a les activitats. També es farà responsable que, una vegada finalitzada l’activitat, la instal·lació, el material i els espais esportius utilitzats estiguin en condicions de tornar-se a utilitzar.
- e) Tot desperfecte ocasionat a la instal·lació o al material a causa del mal ús serà responsabilitat de la persona que l’hagi causat i, subsidiàriament, de l’entitat a la qual pertanyi, si aquesta persona està fent ús de la instal·lació com a integrant d’un grup. Les despeses de reparació aniran a càrrec del declarat responsable.
4.3 PAUTES DE COMPORTAMENT GENERAL
- a) Les persones usuàries mantindran la neteja i l’ordre de tota la instal·lació, de l’equipament i del material esportiu, així com un comportament respectuós envers el personal i la resta de gent que hi sigui present.
- b) S’ha de vetllar perquè es respectin al màxim tots els elements de la instal·lació i les normes específiques d’ús: fer bon ús de les papereres, deixar els vestidors en bones condicions per a les persones que vindran més tard, etc.
- c) Cal respectar les normes i els consells del personal de la instal·lació esportiva.
- d) En general, no es permet realitzar cap actuació que alteri l’ordre públic o la convivència normal i pacífica de les persones usuàries.
- e) Per a la utilització de l’espai esportiu, les usuàries i els usuaris/àries tenen l’obligació de canviar-se les sabates del carrer i fer servir calçat exclusiu i adequat a l’activitat esportiva, així com de portar roba esportiva. No es podrà fer activitat física amb roba de carrer.
- f) És obligatori utilitzar sempre els vestidors per canviar-se de roba. No es permet de fer-ho en cap altra dependència de la instal·lació.
- g) S’aconsella no portar objectes de valor a la instal·lació, ja que la direcció no es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats.
4.4 PAUTES DE COMPORTAMENT SALUDABLE
- a) És recomanable una revisió mèdica prèvia per al cas que es vulgui iniciar una activitat esportiva. En tot cas, serà responsabilitat exclusiva de la persona usuària qualsevol mena d’incident que per motius de salut pugui patir, ja sigui per desconeixement d’una possible malaltia o per la realització d’un sobreesforç durant la pràctica esportiva.
- b) Bac de Roda Sport S.L. posa a disposició de les persones usuàries, durant tot el període d’obertura de les instal·lacions, s’aconsella adreçar-se al personal tècnic que pot assessorar-les sobre la millor manera de fer activitat física.
- c) És recomanable fer un escalfament adient abans de començar l’activitat física i en acabar-la, fer exercicis d’estirament i de relaxació per tornar a la calma, abans d’anar a la dutxa. En tot cas, serà responsabilitat exclusiva de la persona usuària qualsevol mena de lesió provocada per una mala pràctica.
- d) Durant les sessions, és recomanable hidratar-se bevent sovint petites quantitats d’aigua.
- e) És recomanable no menjar des de dues hores abans de fer exercici.
- f) A les sessions dirigides, cal seguir els consells del personal tècnic i consultar-li qualsevol dubte que es pugui tenir.
4.5. ORDENACIÓ I PROGRAMACIÓ DE LES ACTIVITATS
- a) Bac de Roda Sport S.L. farà públic, per a cada espai, el quadre d’horaris d’activitats programades d’acord amb el pla d’usos, i serà obligatori respectar-lo.
- b) Bac de Roda Sport S.L., mitjançant la direcció del centre, es reserva el dret de modificar i/o anul·lar els horaris d’utilització de les instal·lacions quan les circumstàncies ho requereixin. Totes les activitats començaran i acabaran segons l’horari previst, i no es permetrà d’ampliar-lo si, per qualsevol incidència, l’activitat ha començat més tard.
- c) L’accés a les sessions dirigides ha de ser a l’horari indicat. Transcorreguts 5 minuts des de l’inici de la sessió, no s’hi permetrà l’accés.
- d) No es permet, en cap cas, dur a terme cursets particulars ni assessorament tècnic a nivell particular a les instal·lacions esportives, exceptuant el servei d’entrenador personal de la instal·lació.
4.6. OBJECTES PERDUTS I DISPONIBILITAT D’ARMARIETS
- a) Bac de Roda Sport S.L. no es responsabilitza dels objectes dipositats als armariets, igualment tampoc es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats a les instal·lacions.
- b) Els objectes perduts que s’hagin pogut recollir estaran a disposició de les persones usuàries durant un mes. Transcorregut aquest termini, el/la responsable de la instal·lació els destruirà o donarà a organitzacions no governamentals.
- c) No es recolliran ni guardaran sabons, cremes corporals, ni roba interior.
4.7. ARMARIETS
- L’ús dels armariets és un servei que ofereix Bac de Roda Sport S.L. perquè els usuaris/àries de la instal·lació puguin guardar-hi els efectes personals mentre duen a terme l’activitat fisicoesportiva. En cap cas és un servei de consigna. Hi ha dos tipus d’armariets de Bac de Roda Sport S.L.:
- Armariets puntuals: a disposició dels usuaris/àries de forma temporal i utilitzant un cadenat.
- a) En finalitzar l’activitat o l’estada a la instal·lació, la persona usuària haurà de deixar l’armariet lliure, buit i net.
- b) Cada dia, en acabar l’horari d’obertura de les instal·lacions, el personal responsable desallotjarà els armariets que no estiguin lliures i els objectes que hi hagi, passaran a tenir la condició d’objectes perduts. Bac de Roda Sport S.L. no es farà càrrec de l’escandall trencat per alliberar l’armariet.
- Armariets de lloguer: són els que les persones usuàries poden llogar per un període determinat de temps, previ pagament de la taxa corresponent, i són d’ús propi durant aquest període.
- Es recomana:
- a) S’aconsella guardar la bossa, la roba i les sabates dins l’armariet. Per raons higièniques, les sabates s’han de guardar protegides amb una bossa de plàstic.
- b) En cas de pèrdua de la clau o de problemes amb el pany, cal avisar a la recepció del centre. En cas de pèrdua de la clau o algun altre element de tancament, s’abonarà la taxa corresponent a la seva reposició.
- c) Es recomana no deixar-hi objectes de valor, perquè Bac de Roda Sport S.L. no es farà responsable del contingut en cas de pèrdua o sostracció.
Bac de Roda Sport S.L. es reserva el dret de comprovar el contingut de tots els armariets quan ho estimi convenient per motius de seguretat de les instal·lacions i de la resta de persones usuàries o quan es presumeixi, de manera fonamentada, la seva utilització indeguda.
4.8. PLAFONS INFORMATIUS I WEB DEL CEM JÚPITER
- a) Els plafons informatius i el web són els espais destinats a la difusió i a la comunicació del funcionament del CEM Júpiter i de les activitats que s’hi fan.
- b) Els responsables del CEM Júpiter gestionaran el contingut del web i els diferents plafons informatius i a aquest efecte en determinaran els criteris d’ús i l’assignació d’aquests, i podran fer-hi qualsevol mena de modificació d’acord amb les necessitats existents.
- c) No es permet col·locar cap element de comunicació, difusió, cartell ni publicitat fora dels espais adients i assignats en cada plafó sense l’autorització dels responsables dels centres o de CEM Júpiter.
4.9. PROTECCIÓ DE LA IMATGE PRÒPIA
- A efectes de la Llei Orgànica 10/1995 de 23 de novembre, de protecció civil de l’honor, de la intimitat i de la pròpia imatge, la gravació d’imatges (fotografies, pel·lícules...) de qualsevol mena, es tractaran de la següent manera:
- a) Bac de Roda Sport S.L. per tal de garantir els interessos dels usuaris/àries estableix que no es podrà realitzar enregistrament d’imatges ni de so, en els espais esportius i complementaris tancats al públic, figura de l’espectador, com a norma general.
- b) Davant de requeriments concrets d’enregistrament dins dels espais esportius tancats s’haurà de realitzar una sol·licitud per escrit que anirà acompanyada de l’autorització de la persona a ser enregistrada o del seu tutor/a. La sol·licitud recollirà la voluntat de no penjar ni publicar les imatges en cas que surtin altres persones que no hagin donat la seva voluntat expressa per a la filmació.
- c) En el cas dels espais esportius oberts de Bac de Roda Sport S.L. es fomentarà el caràcter informatiu de la norma i s’eximeix de la responsabilitat existent entre usuaris/àries.
- d) Respecte a les activitats de portes obertes realitzades a la instal·lació, caldrà informar als usuaris/àries, ja que en aquest cas funcionarà com un espai obert.
5. NORMATIVA D'ESPAIS
- La Direcció del centre garantirà a tots els usuaris/àries:
- El correcte manteniment dels espais així com del material i aparells esportius.
- La presència de tècnics esportius / socorristes permanent en la sala de fitness i piscina.
- El servei d’assessorament i seguiment als abonats/ades.
- Puntualitat i qualitat en l’inici de les activitats dirigides.
5.1. SALA DE FITNESS
- El/la tècnic/a de sala limitarà o prohibirà la realització d’aquells exercicis que consideri inapropiats, perillosos o de realització dubtosa que incideixin en la pròpia seguretat de l’usuari/ària o d’altres usuaris/àries, o puguin deteriorar l’equipament o el material.
HORARI
De dilluns a divendres de 7:00 a 22:30 h / dissabtes de 9:00 a 19:30 h / diumenges i festius de 9:00 a 14:30 h.
- No es permet:
- a) Accedir a la Sala de Fitness a les persones menors de 14 anys. Les persones amb 14 i 15 anys només podran utilitzar les màquines cardiovasculars, i sempre amb la supervisió del tècnic.
- b) No fer cas dels consells dels tècnics, ni de les normes de la sala.
- c) Entrar motxilles o bosses a la sala.
- d) Portar l’aigua o les begudes en recipients que no siguin hermètics o que es puguin trencar.
- e) Monopolitzar les diferents estacions, ni guardar tanda.
- f) Excedir del temps de treball marcat a les màquines cardiovasculars.
- g) Utilitzar sabates de cicle indoor.
- h) No es pot entrar amb el tors nu.
- És obligatori:
- i) Dur una tovallola per col·locar-la sobre les màquines o els matalassos. I, per motius d’higiene, eixugar la màquina quan s’hagi fet servir.
- j) Portar roba i calçat esportiu adequat. No es considera que ho siguin: les xancletes, les sabates amb plataforma, els banyadors o els pantalons texans.
- k) Cedir l’ús de l’aparell quan es fa una pausa de recuperació entre sèries.
- l) Tornar al seu lloc el material que s’hagi estat utilitzant, per tal de facilitar-ne l’ús a la resta de persones usuàries de la sala.
- Es recomana:
- m) Fer un escalfament general, amb exercicis aeròbics i d ’estiraments durant 10-15 minuts.
- n) Consultar al personal tècnic de la sala per assessorar-se del treball adient en funció dels objectius i de les necessitats de cadascú/na, o per aclarir qualsevol dubte relacionat amb la pràctica saludable i responsable d’exercici físic.
5.2. SALES D'ACTIVITATS DIRIGIDES
- No es permet:
- a) L’accés a les activitats a menors de 14 anys. Els usuaris majors de 14 anys tindran accés lliure a totes les activitats incloses en la quota d’abonament.
- b) Accedir a la sala passats 5 minuts de l'inici de l’activitat o quan s’hagi arribat al màxim de l’aforament. Cadascuna de les activitats té un nombre màxim de places en funció de les possibilitats d’aforament de la sala i de la qualitat docent. Cada centre esportiu determinarà els criteris d’accés en cas d’overbooking.
- c) Es pot demanar el quadrant d’aquestes activitats en la recepció del centre.
- d) Accedir a la sala passats 5 minuts de l’inici de l’activitat o quan s’hagi arribat al màxim de l’aforament.
- e) Cadascuna de les activitats té un nombre màxim de places en funció de les possibilitats d’aforament de la sala i de la qualitat docent. Cada centre esportiu determinarà els criteris d’accés en cas d’overbooking.
- f) La utilització individual o col·lectiva sense la presència d’un/a tècnic/a.
- g) No es pot fer activitat amb el tors nu.
- h) Utilitzar sabatilles que vinguin del carrer o amb sola que marqui.
- És obligatori:
- i) Dur roba esportiva adequada per a fer les activitats dirigides. Es recomana dur roba còmoda si l’activitat a fer així ho requereix.
- j) Dur una tovallola de mà per a posar damunt de les màrfegues, en cas que se n’utilitzin.
- k) Dur l’aigua o les begudes en recipients hermètics i irrompibles.
- l) Tornar al seu lloc el material que s’hagi utilitzat.
- m) Deixar qualsevol motxilla o bossa fora de la sala.
- Es recomana:
- n) Seguir les indicacions del personal tècnic i informar-lo de qualsevol lesió, dolor, malaltia o dubte que puguem tenir en relació amb l’activitat que fem.
- o) Assegurar-se que el nivell de dificultat de la sessió és adequat al nivell i condició física actual.
- p) Fer les sessions fins al final, no obviar el treball d’estiraments i relaxació.
- q) Hidratar-se durant el temps dedicat a la pràctica esportiva.
- r) No utilitzar sabates amb plataforma.
Bac de Roda S.L. es reserva el dret de modificar, canviar o eliminar alguna activitat, en cas de necessitat de la pròpia entitat o del mateix Ajuntament de Barcelona.
5.3 SALA DE CICLE INDOOR
- No es permet:
- a) L’accés a l’activitat a menors de 14 anys.
- b) Accedir a la sala passats 10 minuts de l‘inici de l’activitat o quan s’hagi arribat al màxim de l’aforament.
- c) L’ús lliure de la sala quan no hi hagi activitat programada sense autorització del /de la tècnic/a.
- d) Manipular l’equip de música o aparells audiovisuals de la sala.
- És obligatori:
- e) Dur roba esportiva adequada per a fer l’activitat. El tors ha d’estar cobert i les sabatilles no poden venir del carrer. Es desaconsellen les sabates amb plataforma o amb sola molt prima.
- f) Dur una tovallola de mà per eixugar-se la suor.
- g) Netejar la suor de les bicicletes i del terra.
- h) Afluixar els caragols del seient i del manillar quan hagi acabat l’activitat.
- i) Dur l’aigua o les begudes en recipients hermètics i irrompibles.
- j) Deixar qualsevol motxilla o bossa fora de la sala.
- Es recomana:
- k) Seguir les indicacions del personal tècnic i informar-lo de qualsevol lesió, dolor, malaltia o dubte que puguem tenir en relació amb l’activitat que fem.
- l) Ajustar les bicicletes a la llargada de les nostres extremitats.
- m) Fer les sessions fins al final, no obviar el treball d’estiraments i relaxació.
- n) Hidratar-se contínuament, fins i tot abans de tenir sensació de set.
- o) Durant les sessions de cycling virtual no hi haurà supervisió del personal del club.
- p) Que l’usuari redueixi o aturi l’activitat si nota molèsties o té sensació de malestar.
- q) En cas de qualsevol incidència cal comunicar-ho a recepció o a qualsevol membre de l’staff.
5.4 PISCINA
- AFORAMENT MÀXIM: 185 persones.
-
Fondària dels vasos:
Petita: 1,20 m (aforament 60 persones).
Gran: 1,80 m (aforament 125 persones).
HORARI
- De dilluns a divendres de 7:00 a 22:30 h / de 8:00 a 19:30 h els dissabtes / de 9:00 a 14:30 h els diumenges.
- No es permet:
- a) Els menors de 14 anys han d’entrar acompanyats d’un adult (segons l’Ordre de 31-5-1960 del Ministerio de la Gobernación) que se’n faci responsable, excepte si participen d’un curset. L’adult haurà d’estar en el mateix espai que el menor i vetllarà pel seu bon comportament. Un adult pot accedir amb un màxim de 2 menors.
- b) Les persones amb 14 anys i adults que no saben nedar podran fer natació lliure si passen una prova de nivell realitzada pel socorrista.
- c) L’accés a menors de 2 mesos, per qüestions de salut.
- d) Accedir o restar a l’espai de piscina vestit de carrer o amb calçat de carrer.
- e) Utilitzar cap tipus de sabó o cremes a les dutxes de piscina i zona comuna d’aigües.
- f) Realitzar cap activitat perillosa o jocs que comportin risc físic: saltar, córrer, etc. a la platja de les piscines i/o llençar-se de cap a l’aigua.
- g) La pràctica d’apnea lliure.
- h) L’ús del material de piscina sense el permís. És responsabilitat de l’abonat/da tornar al seu lloc el material utilitzat.
- i) Recolzar-se ni repenjar-se a les sureres.
- j) L’ús d’ulleres o objectes de vidre fàcilment esmicolables.
- k) Fumar o menjar a la zona de platja de piscina.
- l) L’ús de flotadors recreatius i/o inflables.
- m) Fer ús de la piscina a tota persona que presenti una ferida oberta i/o malaltia infecciosa.
- n) Els/les tècnics/ques i socorristes estan en disposició de prendre decisions sobre aspectes formatius diferents als anteriors per tal de garantir el bon funcionament de l’espai i/o convivència dels usuaris/àries del mateix.
- o) L’incompliment d’aquesta normativa tindrà les conseqüències reflectides al règim sancionador del present document.
- p) Portar roba interior sota el banyador.
- És obligatori:
- q) Dur sabatilles de goma netes, casquet de bany i banyador. Està prohibit portar roba interior sota el banyador. La instal·lació no està obligada a disposar de casquets de bany ni ulleres de piscina per deixar als usuaris/àries.
- r) Dutxar-se abans d’entrar a la piscina.
- s) Seguir la norma de sentit de natació dels carrils, nedant per la dreta del carril i deixant lliure el costat esquerre.
- t) Els usuaris/àries de piscina hauran de respectar els espais destinats a les diferents activitats i els cartells indicatius de carril lent, mig o ràpid.
- u) Qualsevol usuari/ària de la piscina amb alguna disfunció, lesió, malaltia cardíaca o de tipus epilèptic, no hauria de venir sol, ho ha de comunicar al tècnic o socorrista abans d’introduir-se a l’aigua.
- v) Que els nadons entrin a l’aigua amb bolquers especials.
- Es recomana:
- w) No dur cap tipus de joies o bijuteria mentre es resti al recinte de piscina. En cas de pèrdua o deteriorament, la instal·lació no se’n fa responsable de cap tipus d’objecte, a més de representar un risc de lesió pel propi usuari/ ària que les porta i per la resta.
- x) No deixar cap tipus d’objecte (ulleres, rellotges, claus, mòbils, etc...) al quartet de socorristes de la piscina. En cas de pèrdua o robatori, la instal·lació no es fa responsable dels mateixos.
5.5 HIDROMASATGE
- És obligatori:
- a) Complir les indicacions i consells dels tècnics.
- b) Dur casquet de bany i banyador.
- c) Dutxar-se abans d’entrar a l’aigua.
- d) Que els usuaris i usuàries que pateixin o hagi patit alguna malaltia cardíaca, respiratòria, de caire epilèptic, infecciosa-contagiosa o d’altres característiques, consultin amb el seu metge abans de fer ús d’aquests serveis.
- e) Respectar la relaxació i espai dels altres usuaris/àries mantenint un comportament i to de veu correctes.
- No es permet:
- f) Utilitzar cap tipus de sabó, gel o cremes.
- g) No està permès accedir als menors de 14 anys.
- h) L’ús de l’espai a persones que pateixen malalties infeccioses o hemorràgies de qualsevol tipus.
- i) Monopolitzar l’ús de les estacions o reservar-les.
- j) Els tècnics i socorristes estan en disposició de prendre decisions sobre aspectes normatius diferents als anteriors per tal de garantir el bon funcionament de l’espai i/o convivència dels usuaris del mateix.
- k) L’incompliment d’aquesta normativa tindrà les conseqüències reflectides al règim sancionador del present document.
- Es recomana:
- l) Utilitzar l’hidromassatge a totes les persones que pateixen reumatisme, refredats lleus, fatiga i estrès.
- m) No és recomanable estar-hi més de 10 minuts, i en cap cas es poden superar els 20 minuts.
- n) Descansar uns minuts fora de l’hidromassatge després de la seva utilització.
- o) Consultar al/la socorrista de la piscina en cas de tenir qualsevol dubte.
- És contraindicat:
- p) Per a persones amb hipertensió arterial greu o hipotensió.
- q) Per a persones que pateixen diabetis.
- r) Per a l’embaràs i per a persones amb varius.
- s) En el cas de complir alguna de les condicions abans esmentades i es desitgi fer ús de l’espai s’hauria de consultar prèviament amb un metge.
5.6. SAUNA I BANY DE VAPOR
HORARI
De dilluns a divendres de 7:00 a 22:30 h / de 9:00 a 19:30 h els dissabtes / de 9:00 a 14:30 h els diumenges i festius.
- És obligatori:
- a) Complir les indicacions i consells dels/de les tècnics/ques.
- b) Al recinte de sauna s’han de dur sabatilles de goma netes, banyador i una tovallola per col·locar entre el cos i la fusta i evitar així el contacte directe amb els elements de repòs.
- c) Al recinte de bany de vapor s’han de dur sabatilles de goma netes i banyador.
- d) Dutxar-se abans d’entrar-hi.
- e) Respectar la relaxació i l’espai entre usuaris/àries mantenint un comportament i to de veu correctes.
- No es permet:
- f) Utilitzar cap tipus de sabó, gel o cremes a les saunes, bany de vapor i a la zona comuna de descans. També està prohibit l’ús de guants de crill o d’altres elements d’exfoliació. Així com afaitar-se o depilar-se en aquestes zones.
- g) Pujar als bancs amb sabatilles.
- h) Abocar aigua a la sauna seca i al bany de vapor.
- i) L’accés als menors de 15 anys.
- j) Fumar, menjar ni entrar beguda en aquest espai.
- k) Portar joies ni objectes metàl·lics per risc de cremades.
- l) Per a persones amb problemes de varius, hipertensió arterial, problemes cardíacs, trastorns de pressió, epilèpsia, hipertiroïdisme, diabetis, infeccions agudes, insuficiència renal, malaltia bronquial severa, edemes, estats anèmics, amb dermatitis, o problemes de vasodilatació.
- m) Els tècnics i socorristes estan en disposició de prendre decisions sobre aspectes normatius diferents als anteriors per tal de garantir el bon funcionament de l’espai i/o convivència dels usuaris del mateix.
- n) L’incompliment d’aquesta normativa tindrà les conseqüències reflectides al règim sancionador del present document.
- Es recomana:
- o) Consultar al personal tècnic de la piscina en cas de tenir qualsevol dubte.
- p) Hidratar-se durant els moments previs o immediatament després de gaudir de les saunes, sempre i quan l’envàs no sigui de vidre i es faci un ús acurat dels envasos i embolcalls.
- q) No és recomanable estar-hi més de 10 minuts, i en cap cas es poden superar els 20 minuts.
- r) Davant de qualsevol signe o símptoma de trobar-se malament, s’avisi immediatament al personal del centre.
- s) No és aconsellable fer ús d’aquests espais a aquells/es que estiguin sota els efectes de l’alcohol, anticoagulants, antihistamínics, substàncies psicotròpiques o tranquil·litzants.
- És contraindicat:
- t) Per a l’embaràs o per a les persones que vulguin quedar-se en estat.
- u) A dones amb la menstruació.
- v) Entrar a la sauna amb molta gana o amb l’estómac molt ple.
- w) Entrar amb un estat de molt esgotament.
- x) Per a persones que hagin estat operades recentment.
- y) En el cas de complir alguna de les condicions abans esmentades i es desitgi fer ús de l’espai, s’hauria de consultar prèviament a un metge.
5.7. SOLÀRIUM
AFORAMENT MÀXIM: 50 persones.
HORARI
El solàrium compleix el mateix horari d’obertura que el centre i les piscines exteriors tenen un horari variable dins la temporada d’estiu.
- És obligatori:
- a) Dur una tovallola per col·locar-la entre el cos i la gandula.
- b) Utilitzar xancles.
- c) Tornar al seu lloc el material que s’hagi estat utilitzant, les gandules o les cadires.
- d) Els usuaris de piscina hauran de respectar els espais destinats a les diferents activitats.
- e) En cas d’haver-hi gandules disponibles, és obligatori deixar lliures les de l’espai proper a la piscina infantil per a ús de les famílies.
- No es permet:
- f) Accedir a aquest espai a les persones menors de 14 anys si no van acompanyades d’un adult major de 18 anys.
- g) Cada adult podrà acompanyar màxim a: 2 menors de 6 anys o 4 majors de 6 anys.
- h) Entrar cotxets de nens/es.
- i) Entrar amb calçat o roba de carrer.
- j) L’entrada de bosses o motxilles.
- k) No es permet el nudisme, és imprescindible portar calceta/calçotets de bany o banyador.
- l) L’ús d’equips de música amb la finalitat de no molestar a la resta d’usuaris. Podeu accedir amb reproductors tipus mp3 o aparells de petites dimensions amb auriculars.
- m) Reservar i/o ocupar gandules si no es fa ús d’elles en aquell moment. El personal de CEM Bac de Roda podrà retirar les tovalloles de les gandules si no se’n fa un bon ús.
- n) Ocupar hamaques a nens/es menors de 4 anys.
- o) L’ús de sabó a la zona de dutxes.
- p) Fumar, menjar, ni portar envasos de vidre i/o llaunes.
- q) Accedir o sortir de la terrassa mullat/da.
- r) Queda restringit l’ús de pilotes o altres materials que puguin destorbar la tranquil·litat de la resta d’usuaris, exceptuant aquells casos en que hagi activitats programades.
- s) Anar a l’aigua ni a les dutxes ni passejar-se pel recinte en top-less. Es permet fer top-less a la gandula on es pren el sol.
- t) L’incompliment d’aquesta normativa tindrà les conseqüències reflectides al règim sancionador del present document.
- Es recomana:
- u) Tenir en compte el tipus de pell i el temps màxim d’exposició recomanat en cada cas. Les exposicions molt llargues i repetides poden provocar un envelliment prematur de la pell i també augmenten el risc de desenvolupament d’un càncer de pell.
- v) Hidratar-se sovint.
- w) Informar de qualsevol anomalia que succeeixi en la instal·lació.
- x) Utilitzar adequadament les cremes solars.
- y) Certs medicaments i alguns cosmètics augmenten la sensibilitat a les radiacions, consulteu al vostre metge.
- z) No deixar cap tipus d’objecte (ulleres, rellotges, claus, mòbils, etc.). En cas de pèrdua o robatori, la instal·lació no es fa responsable dels mateixos.
5.8. VESTIDORS
HORARI
De dilluns a divendres de 7:00 a 22:30 h / dissabtes de 8:00 a 19:30 h/ diumenges i festius de 9:00 a 14:30 h.
La Direcció del centre garantirà a tots els usuaris/àries:
- Servei de neteja i desinfecció diari.
- Armariets per a dipositar roba i objectes personals.
- Assecadors de cabell.
- Dutxes, lavabos i vestuaris adaptats a persones amb mobilitat reduïda.
- És obligatori:
- a) Vetllar pel seu bon manteniment i deixar-los en bones condicions per als usuaris/àries posteriors.
- b) Dutxar-se en el temps estrictament necessari i fer un consum responsable de l’aigua.
- c) Assecar-se a la zona de dutxes, així com també per escórrer el vestit de bany.
- d) No deixar envasos, embolcalls, restes de sabó o qualsevol altre objecte al terra de les dutxes.
- e) Deixar lliure l’armariet en abandonar la instal·lació. Cada nit es procedirà a buidar-los per netejar-los. Els objectes que s’hi trobin es custodiaran a la recepció del centre i els propietaris tindran un mes per recollir-los.
- f) Que els menors de 7 anys es canviïn amb el seu acompanyant i en el mateix vestidor.
- No es permet:
- g) Menjar ni fumar.
- h) Introduir-hi objectes de vidre o de qualsevol altre material que pugui esclatar o trencar en bocinets petits.
- i) Pràctiques que afectin la salubritat com depilar-se, afaitar-se, tenyir-se, fer-se la manicura o pedicura, etc.
- j) Rentar les sabatilles, banyadors o qualsevol tipus de roba per motius d’higiene.
- Es recorda:
- k) Fer servir xancletes.
- l) Un cop fet servir l’armariet, deixar la porta tancada a fi d’evitar accidents.
- m) Bac de Roda Sport S.L. no es fa responsable dels objectes dipositats als vestidors i armariets.
- n) Els infants de 7 anys en endavant que participin en activitats lliures acompanyats d’un adult, s’hauran de canviar en el vestidor corresponent al seu sexe.
- o) Els infants de 7 anys en endavant que utilitzin els vestidors de grup, s’hauran de canviar ells sòls, sense acompanyant.
5.9 GRADES
HORARI
Serà el centre qui especifiqui i obri les grades en portes obertes de cursets i altres activitats específiques.
Els espectadors i espectadores, així com els/les acompanyants només podran accedir als espais assignats. Bac de Roda Sport S.L. no es responsabilitza dels objectes perduts o oblidats a la instal·lació. Els objectes extraviats es mantindran a la recepció de la instal·lació durant un període d’un mes; passat aquest termini seran lliurats a entitats o organitzacions benèfiques.
- És obligatori:
- a) Respectar i complir les indicacions i consells del personal de les instal·lacions.
- b) Tenir un comportament cívic i respectuós cap al personal de la instal·lació, els jugadors/es i la resta de públic.
- c) Que les begudes utilitzades estiguin en envasos de plàstic, hermètics i irrompibles.
- No es permet:
- d) Fumar en les instal·lacions.
- e) Menjar a les grades, incloses tota mena de llaminadures o fruits secs.
- f) Entrar-hi ampolles de vidre.
- g) Entrar-hi amb banyador, o anar amb el tors nu.
- h) L’entrada de vehicles, patins, monopatins, bicicletes i animals.
- i) Fer ús de les escales o llocs de pas com a seients.
- j) Romandre en les zones de pas.
- k) Accedir als espais esportius per la zona de grades; s’han d’utilitzar els accessos habilitats. Només els esportistes i personal de l’staff tècnic podran accedir als espais esportius i zona de vestidors.
- l) Fer escalfaments, córrer o jugar amb pilotes, ja que l’espai de grades no és una zona adaptada per aquestes funcions.
- Comportament:
- m) En els entrenaments:
- No es podrà cridar a les persones que estiguin realitzant alguna activitat. El to de veu en aquest espai haurà de ser el normal d’una conversa per tal de no molestar als nois/es que realitzen les activitats.
- n) Durant els partits:
- Cal mostrar respecte envers l’equip/jugador contrari.
- Es permet animar l’equip/jugador, de manera respectuosa.
- És d’agrair ser un bon amfitrió.
- Cal respectar les decisions de l’àrbitre.
- Amb els infants recorda de fomentar la participació i l’esforç envers la victòria o derrota.
6. INCOMPLIMENT DE LA NORMATIVA I SANCIONS
No ajustar-se a les condicions d’ús que marca aquesta normativa constitueix incompliment. Els incompliments es qualificaran en lleus, greus i molt greus.
6.1. INCOMPLIMENTS LLEUS
- a) No ajustar-se a les condicions recollides en la Normativa relatives al bon ús de les instal·lacions, mobiliari, etc., quan no comportin danys a aquests, que no representin maltracte, ni faltin al respecte a les persones, ni suplantació d’altres persones.
- b) No complir el pla d’usos i/o l’horari de funcionament de les instal·lacions.
- c) No seguir les instruccions i indicacions del personal de servei en relació amb l’ús correcte de les instal·lacions i el funcionament de les activitats.
- d) No ajustar-se a les condicions establertes com a obligatòries en la normativa específica d’ús dels diferents espais esportius i elements de les instal·lacions.
- e) La resta de les condicions d’ús contingudes en la present Normativa i que no estiguin tipificades com a incompliments greus o molt greus.
- f) La reincidència de tres faltes lleus durant un any, comportarà una falta greu.
6.2. INCOMPLIMENTS GREUS
- a) No ajustar-se a les condicions recollides en la Normativa relatives als espais esportius, al bon ús de les instal·lacions, mobiliari, etc., quan comportin danys a aquests.
- b) Comportament incívic a la resta d’usuaris/àries i/o al personal que presta servei a les instal·lacions.
- c) Negar-se a abandonar la instal·lació, quan ho requereixi el personal, per no haver-se ajustat a la normativa i en cas d’emergència i/o simulacre.
- d) Utilitzar la instal·lació, de manera individual, per a finalitats diferents d’aquelles per a les quals s’ha concedit l’autorització.
- e) No ajustar-se al pla d’usos i/o l’horari de funcionament de les instal·lacions quan comporti afectació a la resta d’usuaris/àries o al servei.
- f) Utilitzar les instal·lacions per part d’un col·lectiu amb persones diferents i/o activitats diferents de les que consten en la relació que en tenen els responsables del centre.
- g) Accedir a les instal·lacions sense autorització o amb l’acreditació d’una altra persona.
- h) No ajustar-se a la normativa d’accés de menors d’edat a les instal·lacions.
- i) Els incompliments que causin danys greus a les instal·lacions, perjudicis greus a altres usuaris/àries o pertorbin greument la marxa dels serveis i que no es trobin qualificades de molt greus.
- j) La reincidència en incompliments lleus es considerarà també incompliment greu.
- k) La reincidència de tres faltes greus durant un any, comportarà una falta molt greu.
6.3. INCOMPLIMENTS MOLT GREUS
- a) Proferir insults, amenaces i/o agressions a la resta d’usuaris/àries i/o al personal que presta servei en les instal·lacions.
- b) Utilitzar la instal·lació per a activitats col·lectives diferents d’aquelles per a les quals s’ha concedit l’autorització.
- c) Utilitzar les instal·lacions esportives per a finalitats diferents a les esportives, sense l’autorització corresponent.
- d) Dur a terme activitats prohibides en aquesta Normativa quan aquestes siguin susceptibles de generar un rendiment econòmic.
- e) Els incompliments quan causin danys greus a les instal·lacions, perjudicis greus a altres usuaris/usuàries o pertorbin greument la marxa dels serveis.
- f) La reincidència en incompliments greus es considerarà incompliment molt greu.
6.4. MESURES A APLICAR PER INCOMPLIMENT DE LES CONDICIONS D’ÚS, COMPETÈNCIA EN L’APLICACIÓ I PRESCRIPCIÓ DE LES MATEIXES
1 – No ajustar-se a les condicions d’ús del Bac de Roda Sport S.L. per part de l’usuari/ària comportarà l’adopció de les mesures següents:
- a) Incompliments lleus: comunicació per escrit, expulsió temporal de les instal·lacions per un període d’un dia a un mes.
- b) Incompliments greus: comunicació per escrit, suspensió del dret a entrada a les instal·lacions per un període d’ un mes fins a un any.
- c) Incompliments molt greus: suspensió de la condició d’usuari/ària, per un període d’un any fins a cinc anys, així com rescabalar els danys econòmics que generi a la instal·lació.
- d) Sancions molt greus: no ingrés a la resta d’instal·lacions esportives de la ciutat.
- 2 - L’expulsió de les instal·lacions, o qualsevol altra mesura encaminada a garantir la seguretat i l’ordre en el Servei, podrà ser acordada per qualsevol dels responsables dels centres o per qualsevol treballador de les instal·lacions en cas d’absència d’aquests, sens perjudici de poder proposar al director del centre l’adopció de les altres mesures previstes en aquest article. L’expulsió de les instal·lacions tindrà caràcter immediat i la seva durada afectarà a la resta de la jornada en què es produeixi el fet que motiva l’aplicació d’aquesta mesura.
- 3 - La suspensió del dret a l’entrada a les instal·lacions podrà ser acordada pel director/a, en primera instància, en cas de no ajustar-se a les condicions d’ús previstes als apartats b) i c) de l’article anterior, i posteriorment pel Consell d’Equipament, en segona instància.
- 4 - El/la director/a del centre resoldrà imposar alguna de les mesures abans esmentades, vist l’informe previ dels treballadors i coordinador/a de l’àrea. La persona afectada tindrà la possibilitat d’al·legar els arguments que consideri adequats i d’aportar elements de prova en la seva defensa en l’audiència prèvia que se li faci, sens perjudici d’altres actuacions i diligències que cregui oportunes. Contra la resolució del director/a del centre es podrà interposar recurs ordinari davant del/ de la gerent o de la Junta Directiva de Bac de Roda Sport S.L..
- 5 - La durada de la mesura aplicable es determinarà, d’acord amb el principi de proporcionalitat, atenent la intencionalitat en l’actuació de l’interessat, la naturalesa dels perjudicis ocasionats, la reiteració i la reincidència.
- 6 - El /la director/a del centre podrà arbitrar les mesures cautelars necessàries per garantir el compliment de les condicions d’ús de la instal·lació, sens perjudici de la competència dels coordinadors i, en tot cas, hauran de ser confirmades per aquest/a.
- 7 - Les mesures que es preveuen en aquest article s’aplicaran sens perjudici de les accions disciplinàries, civils o penals que corresponguin segons la legislació vigent.
- 8 - L’Ajuntament de Barcelona i la junta de CET10 UTE Júpiter serà informada de les sancions que s’imposin als possibles infractors de la normativa d’utilització.
6.5. RESPONSABILITATS
Seran responsables directes de les infraccions a aquesta Normativa:
- a) Les persones autores materials de les infraccions, sigui per acció o per omissió, tret dels supòsits que siguin menors d’edat o que concorri en ells alguna causa legal d’inimputabilitat. En aquest cas, en respondran els pares, les mares, els tutors, les tutores o aquelles persones que posseeixin la custòdia o guarda legal.
- b) Les entitats o les persones responsables de l’usuari/ària, quan l’infractor/a realitzi l’activitat formant part d’un col·lectiu, seran, també, responsables de les infraccions que aquella persona realitzi.
- c) Les persones titulars d’autoritzacions o llicències, quan, amb motiu de l’exercici d’un dret que se’ls ha concedit, cometin una de les infraccions especificades en aquesta Normativa.
La declaració de responsabilitat per infracció i l’aplicació de la mesura corresponent no evitaran, en cap cas, l’obligació d’indemnitzar els danys i perjudicis causats.
6.6 GARANTIES I TERMINIS
- a) No podran imposar-se sancions sense la instrucció prèvia d’un expedient.
- b) La Comissió Tècnica de Gestió de l’equipament és l’òrgan competent per iniciar l’expedient d’ofici o a instància de qualsevol part; a aquest efecte escoltarà i, redactarà un informe en el qual es detallarà el supòsit del fet i la resolució de l’expedient, en un termini màxim de 10 dies.
- c) Excepcionalment i quan siguin necessàries per garantir el normal desenvolupament de les activitats o en el supòsit que se’n puguin deduir perjudicis greus, com a mesura cautelar, en iniciar-se un expedient sancionador o en qualsevol moment de la instrucció, la Comissió Tècnica de Gestió pot acordar la suspensió de l’assistència els entrenaments o partits o l’accés a les instal·lacions per un període no superior al de la resolució de l’expedient.
- d) La Comissió Tècnica de Gestió iniciarà les actuacions que estimi pertinents per tal d’elaborar el plec de càrrecs o bé la proposta de sobreseïment i, amb l’audiència prèvia dels inculpats i en el seu cas de pares o representants legals i del seu entrenador sempre que aquests siguin menors d’edat, els quals podran presentar les al·legacions, justificacions i proves que estimin pertinents.
- e) La resolució de l’expedient haurà de produir-se en el termini màxim d’un mes des de la data del seu inici. A no ser que causes justificades determinades per la complexitat de la instrucció així ho requereixin. Amb posterioritat serà ratificat per la Comissió de Seguiment/Equipament.
- f) La notificació de les resolucions als interessants es faran per escrit en mà o mitjançant correu certificat o correu electrònic.
- g) Contra aquesta resolució, es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini de quinze dies davant el mateix òrgan que l’ha dictat o, directament, recurs d’alçada, que exhaureix la via administrativa, davant la Regidoria competent. Amb l’advertiment que contra la resolució d’aquest darrer recurs només resta presentar recurs contenciós administratiu davant els Jutjats Contencions Administratius en el termini de dos mesos, ambdós a comptar des de l’endemà de la recepció de la seva notificació.
Aprovat en la sessió de la Comissió de Seguiment / d’Equipament del dia 2 d’agost de 2021.